Arról is győzködöm magam, hogy a vasúti közlekedés leállításának - és így a sínek, biztosító berendezések szabad prédává tételének - nincs semmi köze a jövő évi választásokhoz és a szavazatvásárlásokhoz. Sem úgy, hogy a legszegényebb térségek közlekedési lehetőségeit teszik ezzel tönkre, mintegy kényszerítve a kicsit is igényesebbeket az elvándorlásra, sem úgy, hogy a vágányokból, várótermekből kilopott anyagok orgazdáinak kapcsolati tőkéjük fenntartásához az extraprofit egy részéből oda kell esetleg járulni "az úr (esetünkben nemrég még elvtárs) asztalához". Ugye semmi "trükkök százai"?
Ha megpróbálunk a ma Magyarországon egyáltalán nem polkorrekt "Kinek használ" kérdésre válaszoni, ne tegyük hangulatjavító kemikáliák nélkül! A MÁV-nál a megtakarítás szinte semmi sem lesz, a szakszervezeti vezetők javadalmazására is több megy talán el. A színes fémgyűjtő megélhetési etnikumnak és parazitáiknak, orgazdáiknak használ ugyan, de csak pár hónapos túlélést tesz lehetővé. Ha elfogynak a sínek, a kábelek, az akkumlátorok, nekik is muszáj lesz beköltözni a fővonalak mellé, a nagyvárosokba, hiszen a leépített kistérségekben nem fognak tudni segélyt osztani az önkormányzatok és nem lesz kitől mit lopni, nem fognak tudni "kamatos pénzt" behajtani. Még a bodza sem fog nőni a töltések mentén, ha nem folyik ki a vonatokból rendszeresen a fekália. Nagyon nitrogénigényes növény.
A felszabaduló, azaz elnéptelenedő területeken V. Jani és társai, az új földesúrak (régi elvtársak) hatalmas feudumokat szereztek, de ki fog azokon dolgozni? Csak nem annak a lehülyézett Molnár Oszkárnak van - legalábbis részben - igaza?
Tényleg lesznek Magyarországon gyakorlatilag magyarmentes és cigánymentes területek?