Kitalátor

A családi legendák szerint egyik ősöm volt az, aki - ha nagy a szükség, közel a segítség alapon - Budán a hegyvidéken járva beguggolt egy fenyőfától takart sziklahasadékba, és aztán egy utcával lejjebb "megtalálta" a szeplősök éttermét, merthogy az a sziklahasadék az étterem ventilátorának légbeszívó nyílása volt. Ez az én jussom is, hihetetlen érzékkel találom meg a nagy rendszerek kis testi hibáit, és szeretném, ha azokat más is kiröhöghetné. Mottó: Ami nem vidám, az nevetséges! [Feljegyzet = blog (magyarul).]

Friss topikok

Durrogás

2008.01.01. 02:00 Kitalátor (másként) gondolkodó

Megy most javában. A Bombagyár aktivistái a tehetetlen rendőrség helyett paradox módon akciót indítottak az illegális árusok, robbantgatók és egyéb közterületi bűnözők ellen ellen, de a rendőrök inkább Tomcatéket akadályozták, minthogy okafogyottá tették volna felhívásukat.

Ahhoz képest, hogy Debrecen délkeleti részén lakunk, egyetlen, délkeletre néző ablakból annyi rakétát láttunk fél óra alatt, hogy azok ára lassan eléri a múlt évi bruttómat.

Mert durrogtatni – jó. Állítólag. A riadtan elkóborló kutyák, a szívrohamtól elpusztuló madarak, az ijedtségtől elvetélő várandós anyák, az évekig csengő fülű gyerekek szerint nem annyira.

Egyébként nem is normális kamasz fiú az, aki nem akar tízen-egynehány évesen robbantgatni. És nem is normális felnőtt, aki huszonévesen, vagy afölött is a durrogtatást élvezi. Igyon sok karamellás tejet káposztás rétessel!

Amikor én voltam tizenéves, nem volt ám petárda: magunknak csináltuk, általában gyufaméregből vagy néha itt-ott talált szétszedett lőszerekből kiszedett puskaporból (a jobb vegyészek másból is) a pukkancsokat és a rakétákat.

Rakétához csak egy cső kellett, durrantáshoz meg egy jó anyacsavar, két csavarral. Utóbbinál egy-két menetre behajtottuk az egyik csavart, megtöltöttük gyufaméreggel, majd szemből is belehajtottunk óvatosan egy másik csavart. Voltak lendületes bátor fiúk is, nekik megégett a kezük, a 16-os csavart és a hozzá tartozó anyát a beletömött gyufaméreg ugyan nem hasította szét, csak lelökte a menetet. Mi nem kézben robbantottuk, hanem kedvesen a járókelők lába alá a koliablakból, és közben röhögtünk. Ők nem.

A rakétakészítéshez kifogyott filctollakat használtunk, mérsékelt sikerrel, rengeteg gyufaméreg kellett hozzá és el is csavarodott a röppályája, viszont kis szerencsével bármit ki lehetett volna vele gyújtani. Megúsztuk. (Azt a sajnálatos tűzesetet, ami egy nádfedeles régi házat érintett miattunk Mezőkövesden, nem rakéta, hanem egyszerűen egy túl jól kilőtt gyufa okozta. Különben is sikerült eloltani és el is évült.)

Egyszerűbb megoldás volt a kifogyott golyóstoll-betétek megtöltése gyufaméreggel. Gyertyával indítottuk. Aztán erről leszoktunk, mert láttuk azt a srácot, aki még fokozni akarta a hatást: a rezezett acél tollbetétet ő is megtöltötte, aztán a végét ellapította, feltekerte és úgy tartotta a gyertyához. A tollbetét nagy durranással szilánkokra szakadt.

Csak az egyik szemét kellett azonnal kivenni. A másikra fokozatosan vakult meg, ahogy az acélszilánkok az üvegtesten át lassan elérték a szemfeneket.

Persze nemcsak ilyen, szinte pirotechnikai eszközöket használtunk. A nagyobb festékesdobozokba is elég volt pár szem karbid, egy kis víz, meg egy kis lyuk az aljára. Visszanyomtuk a tetejét, és amikor éreztük, hogy már kezd kifelé fújni, meggyújtottuk. Óriásit durrant, a doboz az egyik-, a teteje meg az ellenkező irányba repült, de mifelénk csak kisebb sérüléseket, ablaktöréseket okozott.

Kisebb koromban benzinnel is robbantgattunk, amikor nyaralni voltam Rakacán. Egy lánctalpas munkagép indítómotorjából engedtünk le, és tíz évesen Molotov-koktélosdit játszottunk a ránk támadó sziklák ellen. Én már hazautaztam, amikor az egyik barátom nem vette észre, hogy túltöltötte az üveget, és a kezében robbant fel. Túlélte, és egész jól sikerült több éven át tartó műtétsorozattal elfogadható arcot is készítettek neki, csak a nyaka maradt feltűnően heges.

Gimi után jött a katonaság, ahol vaktöltényes géppisztolyt ropogtatva kellett hurrázva rohangálni, meg fetrengeni. Csak azt sajnáltam, hogy nem 13 évesen hívtak be, akkor talán jobban élveztem volna. Ott közülünk csak Ferike, egy igazi kis rendes budai úrfiú járt pórul, mert az első napokban a füle mellett eleresztett vaktöltényes AMD-sorozattól leszereléskor még csengett a füle.

A kiképzés eszközei közé tartoztak az úgynevezett pukkancsok, azaz hanggránátok is, azzal akarták edzeni a bátorságunkat. Nekünk, aknavetősöknek nem sok bajunk volt vele, de a nyuszik, azaz a lövészek (gyalogosok) kiképző tiszthelyettesei között volt egy, a többi alkoholistától is elmebetegebb őrmester. Valahonnét a legsötétebbnek csúfolt Szabolcsból került oda, majd 190 centi magas volt, de csak vagy 50 kiló. Naponta 10-20 kávét ivott, és alig huszonéves korára már szétdohányozta és szétordította a torkát. A legjobban azzal mutathatom be, ha leírom, hogy nem ment haza a saját kishúga temetésére, mert megtudta, hogy pap fogja temetni. Nemtetszésének „a pofám leszakad” elmés szófordulattal adott hangot, naponta több tucatszor.

Történt egyszer, hogy a saját katonáit szívatta, és bedobott menet közben a nyitott nyuszibuszba (Páncélozott Szállító Harcjármű) egy pukkancsot, és egy jót élvezett azon, hogy majd’ felborultak. A másodikat már kidobták robbanás előtt, ezért a harmadikkal várt, hogy csak az utolsó pillanatba dobja be, de mivel elég lassan számolt, a kezében, az arca mellett robbant, úgyhogy tényleg leszakadt a pofája végre. Túlélte.

Egyetemistaként már végképp nem érdekeltek az ilyen durranós élvezetek, mégis részem lehetett benne egy nyári szünetben. Valami főelvtársat doktori címhez kellett juttatni, ezért kitalálták neki, hogy ne csak kavarja a szart, hanem robbantassa is, vizsgálja a szórásképet meg a költségeket, oszt’ legyen sok táblázata meg grafikonja,. mert Lenin szerint annyi a tudomány, amennyi a matamatika. A kísérlet egyik színhelye pont Edelény volt. Én a nyári szünetek egy részében édesanyám helyett jártam dolgozni az asszonybrigáddal, mert hamar rájöttem, hogy főzni is, meg meszelni, takarítani is jobban tud, mint én. Akkoriban az volt a gyakorlat a téeszekben, hogy a gépeket a férfiak kezelték, és ami gépekkel nem volt elvégezhető, túl nehéz, vagy bonyolult volt, azt rábízták az asszonybrigádra. Természetesen a kísérletet is a részben már nyugdíjas asszonyok hajtották végre, velem, meg két robbantómesterrel. A korábban a földre kihordott trágyakupacokba egy-egy nagy lyukat kellett fúrni egy, kihegyezett gerendányi (25×25 centis, vagy 160 centi hosszú, a tompa végén rászegelt lécekkel) keményfa cölöppel, aztán beleönteni egy vödör „andó”-t, ami gázolajjal átitatott ammóniumnitrát volt, rá négy tasak begyutacsolt paxitot, majd újabb vödör „andót”, utána trágyát, és jól meg kellett taposni, de persze azért a robbantózsinórra vigyázva. Utána elhúzódtunk a mannahullás elől, megtanultuk, hogy nyissuk ki a szánkat a robbantás alatt, és akkor nem siketülünk meg, csak tegyük a kezünket a szánk elé…

Robbanóanyagot, mármint gyutacsot és paxitot persze a raktárba nem volt szabad visszavinni, ezért a nap végén mindig nagyobb adagokat használtunk. A legutolsó nap már alig egy kilométerre dolgoztunk a várostól, és jó sok anyag megmaradt a végére, ráadásul akkor már az „andót” is el kellett lőni. Az utolsó kupac jó nagy volt, a fúrócölöppel ennek ellenére vagy fél méterre a talajba is lehatoltam, beleraktunk vagy 20 paxitzacskót, mindegyikbe gyutacsot és legalább ötven kiló „andót”. Jól feltornyoztuk a kupacot, még egy döglött rókát is a tetejére raktam, elhúzódtunk fedezékbe és szóltunk, hogy mehet. Ment is! A döglött róka felrepült vagy 50 m-re és a trágyával együtt egyenletesen szétszóródott, Edelény szélén, a pálinkafőzdében és a környékén betörtek az ablakok, a trágyakupac helyén támadt kráter alján meg azonnal megjelent a talajvíz.

Azóta valahogy nem rajongok a durrogásért.

Kellene egy tábor, ahol a durrogtatókat összegyűjtik, hogy kiélhessék hajlamaikat.

 

54 komment

Címkék: bomba bombagyár

A bejegyzés trackback címe:

https://kitalator.blog.hu/api/trackback/id/tr95280683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMM 2008.01.01. 03:50:16

Még jó hogy valamiképp az atombombához nem jutottatok hozzá:)
Egyébként meg no durrogás,de a nagy fényhatással és minimális durrogással járó tüzeskedés már hagy legyen legalább szilveszterkor.Én eszerint jártam el.

eMM 2008.01.01. 03:55:00

Még jó hogy valamiképp az atombombához nem jutottatok hozzá:)
Egyébként meg no durrogás,de a nagy fényhatással és minimális durrogással járó tüzeskedés már hagy legyen legalább szilveszterkor.Én eszerint jártam el.

ropiember · http://kengyel.extra.hu 2008.01.01. 11:28:04

Jó volt az írásodon keresztül felidézni a gyerekkori emlékeket. Néha én is csodálkozom, hogy meg van minden testrészem. A trágyás sztori qrva jó volt. :)
Egyszer katona koromban díszlövést gyakoroltunk a legénységi épületekkel körülvett alakulótéren. Na azt a pár perc sípolást nem kívánom senkinek, amíg csak onnan tudtam, hogy beszélnek a körülöttem lévő emberek, mert mozgott a szájuk.

ctrl 2008.01.01. 12:36:20

én tegnap este amikor utaztam, azt hittem eljött a harmadik vh, annyi villogás jött mindenfelől.
Egy kutyáról tudok a ismeretségemből amelyik szétrágta a bejárati ajtót annyira félt és be szeretett volna menni.
Én sosem értettem miért jó durrogtatni.
Kifejezetten jóleső érzés töltött el amikor a híradások beszámoltak az első csonkolásos balesetkről.

KKKKKK 2008.01.01. 13:10:29

Nem kerültél egy kicsit ellentmondásba önmagaddal, főnök?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.01. 13:23:58

Én is a fényhatás híve vagyok, tegnap sikerült szerezni kegyetlen magasra felrepülő és ott kicsiben egy aug 20-i robbanást prezentáló tüzijátékot venni. Éjfélkor a Nyugati téren voltunk, ott volt egy nagy üres rész kijelölve "lődözésre", éjfélkor százával repültek, sípoltak, robbantak a különféle tűzijátékok, bombák - gyönyörű volt. Szerintem lehet ezt kultúráltan csinálni (azért valljuk be, a poszt írója elég szélsőséges eseteket hozott fel), és a szilveszterhez hozzátartozik.

Sundance 2008.01.01. 13:33:03

Ugye nam baj ha a felét sem hiszem el? Én is sokat robbantgattam gyerekkoromban, nagyon sántít itt egyikmásik sztori....... De azért jópofa, csak nem hiszem el :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.01. 13:58:57

Boldog gyerekkor...
Mi kispuskából kilőtt töltények hüvelyeit szedtük össze a lőtéren, abba raktunk gyufa fejéről lekapart cuccot, végét belapítottuk, majd a keskenynyomtávú iparvasút síneire raktuk és elbújtunk a bokorban, majd jót röhögtünk, mikor megállt a vonat a durrogásokra, és a vasutasok káromkodva kerestek minket, néha megfuttattak...
Azért így utólag szégyellem kicsit, nagy baromság volt.
A mostani durrogtatást nem egészen értem, mert többnyire nem gyerekek csinálják, az biztos, hogy mifelénk minden szilveszter éjjel után tele van a környék kétségbeesetten rohangáló, riadt, a hangzavartól megijedve menekülő kutyákkal, és a mi macskáink is a legkisebb zugban kuprogva töltötték az ilyen éjszakákat...

Manyizga (törölt) 2008.01.01. 14:56:44

Én arra lennék kiváncsi, hogy volt-e egyáltalán olyan, hogy valakit megbüntettek, mert petárdázott/petárda volt nála?
Mert nem hallottam ilyen esetet, akkor meg minek a szigorú tiltás, ha nem tartatják be a törvényt? :))

mozes 2008.01.01. 15:50:28

Ez tetszik:

"Mert durrogtatni – jó. Állítólag."

mintha nem erről szólt volna az egész életed :D

petter 2008.01.01. 16:01:40

Ez az egész petárdázósdi is annyira trendi dolog lett. Szánalmas gyökérség az egész, remélem kinőjük ezt is, ahogy a taggelés is lassan eltűnik...

WOODY ALLEN és az ő New Orleans Jazz 2008.01.01. 16:15:19

ugyanezt akartam énis írni.

piro, akkoriban nem sajnáltad a giccsesen romantikus képedben emlitett madarakat lol meg anyukákat?

szörnyen teszetosza szánalmas egy \\\\\\\'írás\\\\\\\' lett. ha a beosztottam volnál, kirúgnálak.

nyesi 2008.01.01. 16:39:12

Szerintem kegyetlen jó petádrázni. A legjobb, pedig nem a robbanás, hanem a sok nyálspolgár puffogása.

lenyesi neki 2008.01.01. 17:03:30

Kedves nyesi!

Meg tudnád fogalmazni, hogy konkrétan mi a jó neked benne?
Eszembe jut a régi vicc.
A bolondokházában Józsi kalapáccsal veri a farkát (nem úgy ahogy gondolod, hanem jó nagyokat üt rá).
Odamegy hozzá az orvos, és megkérdi: Józsi, ebben neked mi a jó?
Józsi válasza: hát az, amikor melléütök.
Csak nem Józsi haverod mellől szabadultál?
Tudod nyesi, vannak akik nem guminőt használnak. Tudnak természetes módon is élvezethez jutni.
Tudod nyesi, vannak, akik nem petárdát használnak.
Tudnak barátokkal, haverokkal természetes módon szórakozni.

Isadora · http://dailyphotobudapest.blogspot.com/ 2008.01.01. 17:04:00

:) Hajlando vagyok szallitani a kaposztas retest a taborba! Kakaot vallalja valaki?

Amugy a macsekok nem mertek a haloszobaba jonni fel-2ig. Az Oktogontol bosegesen jutott durrogas es erzekeny lelkek ezek a kis bundasok.

BUEK!

sóskatáska 2008.01.01. 17:20:20

szivemből szóltál ,ez k.. jó irás volt , ja ésabasáron egy szakaszban harcoltunk cimi

zebi 2008.01.01. 17:33:41

Mittudomén mi a véleményem a szilveszteri petárdázásról, én ugyan nem csinálom, de nem is zavar. Viszont ez az írás ez kurvajó volt, tényleg, gratula!

Ja: gyufamérges, csillagszóró-hatóanyagos akciókat mi is csináltunk unokatestvéreimmel gyerekkorunkban. Egyszer egy fél délelőttön át kergettek minket a "rendőrök" (talán polgárőrök vagy septiben valami egyenruha szerű jelmezt húzó lakók voltak) a lakótelepen.

Gorro 2008.01.01. 17:33:59

Mezőkövesden? Óó

madnesss 2008.01.01. 19:10:43

A petárdázásban én sem látok semmi jót. Épp azért petárdáznak manapság sokan mert ugye tilos... és ebbe van az izgalom egyeseknek. Viszont a tüzijáték szerintem művészet (sajnos a hülye népbutító média szerint a petárda és a tüzijáték ugyan az).
Én inkább tüzijátékozok szilveszterkor mint berugok, és ugy gondolom ebben az országban nagyon szigorúak a jogszabályok a tüzijátékokkal kapcsolatban.

Mondjuk engem nem érdekel mert ott van egy jobb ország, Szlovákia, ahol egész évben lehet bármikor bármilyen pirotechnikai eszközt használni. Én onnan szerzem be az eszközöket.

pazzo · http://pazzo.hu 2008.01.01. 20:00:30

A Vörösmarty téren csinálták jól.Ott egy külön placc volt a retardáltaknak.
Egyébként be kellene tiltani teljesen.Részeg embereket nem engednek volán mögé ülni.Akkor pirotechnikai eszközöket miért használhatnak?

madnesss 2008.01.01. 20:06:50

pazzo - részegeknek tényleg nem kéne tüzijátékozni. De betiltani teljesen... hát nemtudom, általában az általam nem éppen kedvelt bölcsészek szoktak igy gondolkodni. Ha betiltják mitől lesz jobb? Mégtöbben használnák mert az ugy izgalmasabb.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.01.01. 20:18:52

Te pöcs!
Az írásod szerint azért, mert te a paraszt sufnibombáddal ablakokat törtél be, mindenki, aki durrogtat, az rossz.

Mocskosul demagóg!

pazzo · http://pazzo.hu 2008.01.01. 20:52:41

madness- nem vagyok bölcsész.÷)
Igazad van.Régen is be volt tiltva,mégis durrogott az egész város szilveszterkor.
Ezekben a dolgokban hiányolom az emberi körültekintést,és beleérzést.
Ahogy senki sem kíváncsi arra,aki a ház elött zajszennyezést követ el az autójából kihallatszó,unalmas tuc-tuc-cal,szegény pór mégis azt hiszi,ő milyen vagány.Ám eszébe sem jut ugyanakkor,hogy ez hány embert zavar.
Ugyanez vonatkozik a petárdára.

Manyizga (törölt) 2008.01.01. 21:23:19

Naponta halnak bele emberek autóbalesetekbe. Mégse jut eszébe senkinek betiltani az autózást.

Az évente néhányszor durrogtatás - amit bár tiltanak, nem tartatnak be - meg idén talán 2-3 súlyos balesetet (nem halálosat) okozott. Ezt bezzeg betiltanák... Érdekes filozófia.

andrewt 2008.01.01. 21:47:41

nekem is kicsit ellentmondásosnak tűnik a sztori....

Genuine 2008.01.01. 21:53:42

Nos én idén kis baráti társaságom kíséretében kb 400. ezer forintnyi rakétát lőttünk fel az ég felé. És igen, remek volt. És az volt benne a remek, hogy szép. És hogy mi csináltuk, és hogy olyan cuccot vettünk, ami legális, akkor lőttük amikor legális, olyan helyen, ahol legális. Ha ez valakinek nem teszik, akkor menjen valami térre, és kiabálja, hogy monnyonle. Tudjuk már megkülömböztetni a normális harmincéveseket, akik egy eldugott helyen fellőnek egy két rakétát, ahol senki se hallja, meg a nyámnyila segg 16 éveseket, akik megveszik a hagyományos zöld petárdát, ötöt egy százasíí, és odadobják a kutyák mellé. Azokat én is viperával ápolnám kutyatulajdonos lévén. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy ne általánosítsunk, nem minden sofőr szar, nem minden nő kurva, és nem minden tüzijátékozó felelőtlen. Aki ezzel nem ért egyet, az monnyonle.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.01. 22:03:41

Jól beszélsz, Genuine!

Én ilyesmiket lődöztem, csodaszép volt: pyrocenter.hu/webshop/webshops13.php?category=15
- és a kutyát nem zavarta, a Nyugati téren, az erre kijelölt helyen.

Rocketman 2008.01.01. 22:07:45

vaze, totál összevissza a gondolatmenet, nem arról szól a cucc, amiről elkezdted. És láthatóan nyomaszt a történet, valakivel beszélj róla. habár a magamból-kiírás sem rossz módszer.

Te is az a fajta vagy, mint Kecsón az a paraszt lehetett, aki napközben megcsodálja, hogy milyen aranyos a hóember, amit valaki épített a játszótérre, aztán este a haverokkal egy sör meg egy fél cigi után megbódulva, a gyerekházikóból kijövet elsőként rúgja le a fejét.

félreértés ne essék, én sem voltam kisangyal 20-25 éves korom előtt. De nem is büszkélkedem vele.

petárda meg mindig lesz, a tiltás meg azért ilyen szigorú, hogy ne kelljen büntetés, hanem hogy kicsit nehezebb legyen beszerezni. a fényesekkel valóban nincs baj, csak azokkal, amik kifejezetten ijesztgetésre szolgálnak. De - őszinte csodálatomra - a gyermekem nem ébredt fel. Pedig harcolt a sok majom odalent.
Szidtam is őket, azaz mindannyian tettük a dolgunkat. :)

lopakka edömér 2008.01.01. 22:17:55

Hát nemtudom, én egészen kis koromban és kamasz koromban sem szerettem durrogtatni, pedig fiú vagyok. Egyszerűen útálom, idegesít, nincs értelme, felesleges pénzkidobás, balesetveszélyes is ráadásul. Tűzjátékot nálunk is lövöldöztek házibuliban, megnéztem, de mivel az augusztus 20.-át sem érzem át ezt a pár tízezres programot még annyira se.
Aki meg bemegy a város középére minusz 10 fokban a sok retardálttal ünnepelni az meg monnyon le :)

Té, mint Tamás 2008.01.01. 22:58:35

Ugye nem kell megemlíteni, hogy a tűzzel, robbanással való játék Freud szerint milyen elfojtások felszínre törése? :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.01. 23:01:05

Kicsit emelni kellene a büntetési tételeken. Mondjuk 10 eFt/petárda, ha meg nem tud fizetni, akkor leülheti. Kiskorúaknál a szülő.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.01.01. 23:13:07

Teljesen mindegy mi a büntetési tétel mert senki nem ellenőrzi és nem tartatja be.
Az ország meg tele van ilyen IQmentes parasztokkal mint fentebb "nyesi" aki le se tudja írni a nyárspolgár szót, de durrogtatni azt szeret.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.01. 23:54:32

Szeretettel köszöntöm kedves ellenségeimet, fele- és egész barátaimat Újév napja, Jézus körülmetélésének ünnepe és Nagy Szent Bazil püspök, egyházatya ünnepe alkalmából!

Kedves eMM!
Nem jársz egészen távol a történelemtől. Mezőkövesdre 7.-8.-ban jártam, kísérleti iskolába, kollégistaként. A felvételi behezebb volt, mint hat évre rá az egyetemre, de ugyebár minket választottak ki a jövő (azaz a ma) szocialista értelmiségének, mint fizikai dolgozók "tehetséges" gyerekeit. A város mellett nemcsak a híres, részben a Klementina mocsár alá rejtett szovjet légibázis működött, hanem a Bükkben egy rakéta-bázis is, ahol állítólag légvédelmisek voltak, úgy, hogy magyarok őrizték két drótkerítés közét, de be nem mehettek. Történt egyszer, hogy több órán át eltértünk a politechnika tantervtől, ugyanis nagyx mennyiségű kálcium-csövet kapott az iskola a bázistól, és azt daraboltuk és tisztítottuk az oxirétegtől. Azóta tudom, hogy a fém kálciumnak is kétféle anyagszerkezete lehet, mert a klasszikusan ismert törékeny és gyorsan oxidálódó, tkp. alumíniumszínű fém kalapálással tömörödik, kissé sárgás színt vesz fel, rugalmasabb lesz és kevésbé gyorsan reagál a levegő oxigénjével és a vízzel is. Én a légvédelmi rakétákhoz sem értek, de annyi kiszivárgott, hogy ezek a csövek többfokozatú, folyékony hajtóanyagú rakéták üzemanyagának vezetésére készültek, és azok tudtommal vagy űrprogramokban, vagy atomrakétákban voltak használatosak. Persze ezzel is robbantottunk, ha gombafelhőt nem is csináltunk. Egyrész a darabolásnál lencse alakra kovácsolt, de még nem zokított fémszilánkokat kalapáccsal jól ki lehetett lőni, és nappali fényben is jól látható vörös lánggal égve búgó hanggal landolt fiúosztályunk valamelyik tagjának műszálas munkaköpenyén, úgyhogy a végére úgy néztünk ki, mintha hidat hegesztettünk volna alulról.
Kémiából sem voltunk ám rosszak, úgyhogy a kilopott kálciummal hektoszámra gyártottuk a hidrogéngázt, és a fentebb leírt karbidágyús módszerrel veszélyeztettük egymás épségét és hallását.

Kedves Ropiember!
Az, hogy megmaradt mindenünk, valóban nem rajtunk múlt, hanem valami máson, amit gondolhatunk kegyelemnek, őrangyalunk ügyességének, anyáink imáinak, vagy akár vakszerencsének (khm!) is.

Kedves Ctrl és Monduku42!
Én igenis élveztem a durrogtatást, csak kinőttem. Most már zavar, mint a cigifüst is, pedig dohányoztam is. És nem örültem a gyerekek megcsonkulásának, és nem örülök a tüdő- vagy gégerákos dohányosok látványának sem. Nem részletezem, de gimnazistaként már találtam más élvezeteket is. Pl. a tanulást ;-) ...
Akkoriban egyébként a "szovjetektől" egy jópofa robbanós konfettiszórót lehetett venni a KGST-piacokon, illegálisan. Kb. 15 cm hosszú és 3 cm átnérőjű henger volt, alul kellett meghúzni egy madzagot és a tetején jó nagy durranással 4-5 m-re lőtt fel egy decinyi konfettit. Ajándékba kaptam egy tucatot, amit egy szilveszteri lakodalomban durrogtattam el. Az első még nagy riadalmat okozott, de csak a már egyszer említett dagadt mezőőr nadrágja sötétedett be, bár az is igaz, hogy közvetlenül a háta mögött durrantottam... A kétszeri katonaságot és az egyetem alatti trágyarobbantást kb. egyformán "szerettem". Azóta sem szokásom, csak a biológiai durrogtatás.

Kedves Gery Greyhound!
A tűzijáték bevallom, nekem is tetszik, ha nem is annyira, mint húszhónapos unokámnak. Ami zavar az az, hogy napokig tart, sőt szinte nincs olyan hétvége már, amikor ne lenne. Ráadásul annyira "trendy" lett, hogy most már az is erre költi sokszor a pénzét, aki nem tehetné meg, ha számolna egy kicsit.

Kedves Sundance!
Nem írtam én semmi olyat, amit én, vagy társaim nem csináltunk, sőt, tekintettel a középiskolás törzsolvasóimra, sok eseményt és robbantási módszert inkább le sem írtam.

Kedves Daved!
Sajnos nálam nem indul el a film.

Kedves Daily Shark!
Igen, ismerős módszer. Haverok Hiliti-patronokkal játszották ugyanezt.

Kedves Manyizga!
Arra nem gondoltál még, hogy a többi EU-s országban szabadon kapható pukkacsok és rakéták tiltása kinek használ?
Egyrészt ugyebár a legális forgalmazóknak, másrészt meg az illegális neppereknek. Ha megvakargatjuk, néhány amatőr kivételével összeérnek a körök, éppúgy, mint a csempészett ciginél.

Kedves Mozes!
Nem, nem erről szólt az életem. Akkor szólt volna szinte csak a durrogtatásról, ha 15 évesen valami robbanástól meghalok. Nem igazán rajtam múlt. Az azóta eltelt 30 évben inkább más dolgok érdekeltek...

Kedves Petter és WOODY ALLEN és az ő New Orleans Jazz !
Akkoriban sok mindent nem értem fel ésszel, amit ma már igen, és vannak dolgok, amiket csak akkor érthetek meg, ha már nyugdíjas leszek (ha leszek). És jó lenne, ha most ki tudnál rúgni, mert akkor eddig is kaptam volna fizetést, a munkaügyi bíróságon meg nekem adnának igazat ;-). A konkurenciád meg örömmel fogadna...

Kedves Nyesi!
Osztogass inkább ingyen lencsefőzeléket tükörtojás feltéttel, attól is puffognak a nyárspolgárok!

Kedves Lenyesi neki!
Hagyd, majd kinövi! Ha megéri...

Kedves Isadora!
Tábor még nincs, a káposztás rétes jöhet addig ide. Előre is köszönöm! Csak arra kérlek, ne borsozd meg, azt nem bírja a gyomrom, ízesítsd inkább korianderrel és csomborral.

Kedves Sóskatáska!
Nagyon örülök a hozzászólásodnak! Végre valaki más is van itt, aki tudja, hogy a tizen-húszévesen elkövetett tetteinket évek múlva másként látjuk. Mert változik az ember a korral.

Kedves Zebi! Köszönöm!

Kedves Gorro! Igen, III. számú, akkori nevén Martos Ferenc Ált. Isk. 1976-ban végzett 8.D osztálya. Osztályfőnök Fürj Ferenc, kollégiumi "prefektus" Magyar József volt.

Kedves Madnesss!
Fentebb már tkp. reagáltam, egyetértően. Azt meg az egyik legfőbb közjogi méltóság már megtanította nekünk, hogy "el lehet menni Szlovákiába".

Kedves Pazzo és Madnesss!!
Ha Ti tudnátok, milyen sokan vezetnek részegen! Teljesen meg azért nem fogják betiltani, mert a társadalom jelenlegi kulturális színvonalán ez nem lehetséges, másrészt meg a legális és illegális forgalmazásban érdekelt volt egyenruhások és tikosügynökök sajnos túl jól ágyazódtak be a közhatalomba. Nem tartozom közéjük, de az "ahogy Móritzka elképzeli a jogszabályok érvényesülését" nem kimondott bölcsész-gondolkodás.

Drága Kedves Gio!
Sohasem értettem, hogy a kannás bor fogyasztása hogy fér meg az internetezéssel, de lehet, hogy egyszer majd sikerül. Úgy látszik, hogy személyiségedből az hiányzik, aminek neveztél. Nagyon rossz lehet pancsolt lőréktől és istállókban formázott tablettáktól másnaposnak lenni. Azokat, akik a "paraszt" szót szitokként használják, meg szoktam tanítani arra, hogy "ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik". De nem mindenki fogja fel. Egyébként megszoktam, mert gyerekkoromban is a cigányok parasztoztak minket, nem cigányokat. Az ugyebár egy olyan kisebbségi kultúra, amibe ez is belefér, meg a pipázó nagymama is.

Pazzo! Ne is emlegesd az autóból, vagy tömegben a fejükre szerelt agysorvasztóból a környezetüket tüc-tüccel elárasztó szerencsétleneket! Ha kocsival megyek, és mellettem csinálják, gyorsan áttekerek a Bartókra, és maxira állítom a hangerőt. Torznak torz, berezonál az egész mikrobusz, de vagy felhúzzák az ablakot, vagy elhúznak onnan.

Kedves Manyizga!
Jó duma! Csakhogy:
- Autózni jogosítvánnyal szabad, bár tudom, nem azzal megy a kocsi, hanem üzemanyaggal.
- A "jogosítvánnyal" rendelkező, vizsgázott pirotechnikusok csak ritkán okoznak balesetet, szinte csak akkor, ha túl sokat kell jattolni a megrendelő képviselőjének, és ez a biztonság rovására megy.
- Az autózást egyre több helyről tiltják ki (sétaterek, sétáló utcák).
- Ha a közhatalom képviselői a közösségi közlekedésben lennének érdekeltebbek, mint az autó- és motorforgalmazásban, akkor olyan feltételeket, szabályokat alkotnának, amelyek miatt nem érné meg autózni a legtöbb embernek. (Lásd Wallis Rt.!)

AP (törölt) 2008.01.02. 00:08:54

Én megelégszem a kipufogóm durrogásával.

VAHAHAA

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.02. 00:28:34

Kedves Andrewt! Kell-e attól nagyobb ellentmondás, mint hogy egy Bombagyár indul petárdaellenes akcióra, és a rendőrök akadályozzák őket, miközben a törvénysértők szabadon működnek? Ha érdekelnek az ellentmondások, keresd Pavel Florenszkij írásait az antinomikus gondolkodásról!

Kedves Genuine és Gery Greyhound!

Tudjátok, hogy az APEH is olvas blogokat? Egyébként meg valóban nem mindegy, hogy ki, mit, hol, mikor, kivel és mivel csinál....

Kedves Rocketman!
Az életed sem arról szól, ahogy elkezdted, hanem arról, ahogy befejezed. A történetek meg csak egy miatt nyomasztanak: kamasz fiaim vannak. Meg lányaim is... Nem a kiírás miatt pötyögtem le, hanem azért, mert feltolultak bennem az emlékek, no meg azért is, mert ismerem több, az érintett korosztályba tartozó olvasómat, sőt, ők is tudják, hogy ki vagyok. Megítélésemben tévedsz, bár nem tudom mi az a Kecsó, de a bunkó vandálkodást részegen sem szerettem soha. Inkább "énekeltem" és sokat pofáztam. Kisangyal meg még most sem vagyok.

Kedves Lopakka Edömér!
Nem vagyunk egyformák. Hála Istennek!
Kedves Jonathan.Blue! · De igen, említsd meg! Nem mindenki tanult pszichológiát.

Kedves Dark Future ·
Jelenleg a jogszabályok szerint sem a szülő nem felel gyermeke tetteiért, sem a gyermek nem felel a szülei bűneiért. Pláne, ha nem is akar.

Kedves Zka!
A parasztozástól eltekintve igazad van. Ettél ma valami olyat, amit nem a parasztoknak köszönhetsz?

zerohu 2008.01.02. 01:05:03

Vicces ha valaki a sajat elettortenetet tekinti etalonnak, aki pedig kesobb sem "notte ki" vagy pont kesobb kezdte el erdekelni a durrogattas azokat nem normalisnak tartja. Ilyen alapon siman irhatna egy hasonlo blgot egy kozepkori valaki aki hulyenek tartja azokat akik gyerekkorukban felelotlenul ilyenekkel jatszadoztak ahelyett hogy megvartak volna mig be no a fejuk lagya, es felnottkorukban biztonsagos korulmenyek kozott tettek volna ugyanazt.

doubting thomas 2008.01.02. 06:08:12

t. szerző: a durrogtatásellenesnek szánt cikkben a szinte hiányalan összefoglalód segítségével most bármelyik idetévedő faszkalap képes lesz komoly házi robbanószerkezetek előállítására.

granulálok

0xFFFF 2008.01.02. 07:38:13

"nyesi 2008.01.01. 16:39:12
Szerintem kegyetlen jó petádrázni. A legjobb, pedig nem a robbanás, hanem a sok nyálspolgár puffogása."

nyálspolgár ja ! Neked tényleg csak a durrogtatás megy, mert a kötelező oktatás ellenére is olyan egyszerű maradtál, hogy a faék hozzád képest egy bonyolult mérnöki csoda. Egyébként nyesi te kis pöcs, addig élvezed a pukkanást, amíg egyszer emberedre nem akardsz, aki a szaros valagadba dugja a maréknyi petárdádat, meggyújtja és szól: Nyesi te fasz ! Vigyorogj, mindjárt durran a puki !

flimo13 2008.01.02. 07:38:51

Engem valahogy sose vitt rá a lélek, hogy durrogtassak magamnak. Talán azért, mert kora tizenéves koromban összefutottam egy sráccal kémiaversenyen, aki hasonló időtöltés közben sikeresen amputálta bal kézfejét.

0xFFFF 2008.01.02. 07:41:18

Mellesleg vissza kellene állítani a sorkatonai szolgálatot, akkor az összes visszamaradott pacák kidurrogtathatná magát egy életre és végre nem csak akkor lehetnének kemények, amikor bátran, a kemény ellenállással szembeszállva össze kell firkálni egy falat/autót, stb., hanem amikor bedobják a sátorba az ampullát és levetetik a gázálarcot. Utána könnyes szemmel mehet éleslövészetre, ahol a jutasi stílusú örmester felhúzott pisztollyal áll mögötte, hogy ha rosszfelé fordulna, leszögezze neki, melyik a helyes irány. Az, hogy nem lát könnyes szemmel nem gond, hiszen kemény, nem ?

flimo13 2008.01.02. 07:43:10

"nyesi 2008.01.01. 16:39:12
Szerintem kegyetlen jó petádrázni. A legjobb, pedig nem a robbanás, hanem a sok nyálspolgár puffogása."

Hehe. 31-én majdnem pórul járt 2-3 hozzád hasonló hülyegyerek. Azzal szórakoztak, hogy a családi házas utcában, ahol jellemzően idősek laknak, az ablakpárkányra teszik a petárdát, és továbbsétálnak. Kellett egy kis idő, amig elhittük, hogy ezek tényleg azt csinálták, amit, ezért mire kiértünk már az utca végében voltak, így megúszták, hogy tíz, házuibulira készülő fiatal "elbeszélgessen" velük a kultúrált szórakozásról.

Leskó László 2008.01.02. 08:05:55

Na ja, petárdázni jó. Csakohogy kicsit megcsusszantak az erőviszonyok itt Fehérváron, éjfél előtt gondoltam kinézek a főtéri utcabálra, a történelmi belváros főutcáján aztán majdnem odalett a tisztességem és a tiszta alsógatyám. Valaki robbantott egy olyan petárdát (affrancokat ezt már nem annak hívják), melynek hang és lökéshullámviszonyát a Magyar nyelvben leginkább az "aztarohadtkurva" kifejezéssel lehetne lefesteni. Az utca összes üzletének riasztója egyszerre indult be és csak kötélidegeimnek köszönhető, hogy Counter-Strikeon edződött ifjuságom ösztöneinek köszönhető, hogy nem ugrottam be egy utcakisszögelésbe és kaptam elő a glockot heves "búúúmheccsát" kiáltással. Komolyra fordítva a szót, most komolyan muszály volt pár száz emberre ráhozni a frászt, egy halom gyereket meg sírógörcsbe taszajtani éjfél előtt 10 perccel???
Lehet, hogy durrogtatni jó, de az ilyeneknek durranjon petárda a gatyájában.....ufff

alibi borz árny 2008.01.02. 08:38:25

Mellesleg ki az az állat, aki nem engedi be a kutyáját a kertből a házba szilveszter este, mikor nagyon jól lehet tudni, hogy hamarosan robbantgatni kezdenek az idióták?

Szerencsétlen dögök, nem csodálom, hogy elmenekülnek, azt hiszik, hogy kezdődik a III. világháború.

Genuine 2008.01.02. 09:37:05

Kedves Kitalátor!

Nem tudtam, hogy az APEH is olvas blogokat, de még a mai napon meg fogom kérdezni az egyik kedves imerősömet, aki ott dolgozik. Te tán ott dolgozol, hogy ennyire biztos vagy benne? De mindegy, bizzuk ezt az ismerősömre. Egyébként pedig HA tesz ilyet az APEH, akkor
a, nagy ívben leszarom
b, fejenként 20 E Ft. manapság úgy gondolom nem egy hatalmas összeg, kérlek számold ki mennyit költöttél idén karácsonyi ajándékokra, ha 20 E Ft.-on felüli összeg jön ki, ne írd le ide, mert az APEH is olvas blogokat....

Az autóvezetéshez valóban kell jogosítvány, a tüzijáték megvásárlásához pedi személyi igazolvány szükségeltetik. Tőlem spec nem kérték el, mert igencsak elmúltam 18, és ez sajnos a fizimiskámon is elég jól látszik. A sorban előttem álló suhancnak viszont NEM adta el a nő a rakétát, mert nem tudta bebizonyítani, hogy nagykorú. Ki van ez találva, jól van kitalálva, és az adott ország polgárain múlik, hogy hány leszakadt kar, és tökön lőtt ember lesz szilveszter után a műtőkben. Amíg itt megél egy Monika show, addig lesznek lerobbantott karok, és ablakpárkányra rakott petárdák.

Egy ismerősöm most szerzett jogosítványt, tehát LEGÁLISAN vezethet. Megkérdeztük tőle, hogy ha rükvercbe kapcsolsz, és balra tekered a kormányt, merre indul el az autó feneke. 20 mp gondolkodás után sem tudta megmondani. Na amíg ilyenek vezetnek, vezethetnek, addig garantáltan több kárt okoznak 365 nap alatt, mint a petárdázók 8 óra alatt. Tehát, a konklúzió ismételten: nem mindenki retardált bunkó állat suhanc aki tüzijátékot vásárol/használ.

Kedves Flimo 13.

Látom a hozzászólásodból, hogy te felnőtt, felelősségtudó ember vagy. Kérlek írd le nekem pár mondatban, hogy mi is az a kultúrált szórakozás, hogyan kell művelni. Taníts. Szeretem az olyan embereket, akik hirtelen egy blogbejegyzés kedvéért szeplőtelenné vállnak, mindenki hülye, ők viszont tudják hogy kell mindent helyesen csinálni, kultúráltan. Az ilyenek szoktak a legnagyobbakat vörösödni, és égni amikor felteszik nekik a "hogy is volt az amikor negyedikes voltál Pistikém??" kezdetű mondatot. Az szent-ség kevés embernek áll jól. Te nem tartozol közéjük.

Nem kötekedni akarok, nem fogom a billentyűzetem mellől megváltani a világot, és rátukmálni emberek százaira hogy az én világnézetem a helyes. Mindannyian csináltunk (Flimo13 kivételével) baromságokat fiatal korunkban, legtöbben kinőttük. Nem kellett hozzá 10 fős csapatnak elverni engem sem Flimo. Jött magától. Akinek meg nem jön, az meg majd lerobbantja a karját 40 évesen.

Kedves 0xFFFFF!

Látom Te megjártad Vietnámot. Le a kalappal. Könnyes szemmel kúszom a mocsárban, arcomon folyik a vér...... :) Vagy valami ilyesmi. Tök jól hangzott amit írtál.

the real 2008.01.02. 09:39:44

Attól tartok, ebből legtöbben csak azt fogják megjegyezni, hogy hogyan lehet házi készítésű petárdákat előállítani.

btanarur 2008.01.02. 09:53:38

Nem is bánnám, ha tényleg CSAK Szilveszterkor menne e robbantgatás. De sajnos minden esküvőkor, születésnapkor és akkor is, amikor az alkoholszint meghaladja a "na most robbúgassunk..." mértéket. Addig, amíg a tüzijátékárusok év közben is nyitva tarthatnak, nem is lesz itt rend. Ami pedig a kutyákat illeti: mi beengedtük őket, de így is majd elpusztultak a félelemtől.

Madnesss 2008.01.02. 14:46:29

btanarur - "Addig, amíg a tüzijátékárusok év közben is nyitva tarthatnak, nem is lesz itt rend."

Tisztelt btanarur! Kérdezném, hogy Szlovákiában, Ausztriában, Csehországban nincs rend? Ezekben a miénkhez képest normális országokban egész évben nyitva vannak az árúsok, és nem csak 1. kategóriás pirotechnikát lehet vásárolni, hanem bármilyet, és bármikor fel lehet használni, sőt a bevásárló központokban a gyerekjátékok mellett árulják ezeket az eszközöket, mégsem halnak meg tízezren évente, vagy robbantják le a kezüket.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.03. 10:56:37

Jó kis poszt ez, Kitalátor, alighanem ki is tették valami népszerűsítő helyre, hogy ennyi komment lett.

Teljesen emberi, hogy kamaszkorában tetszik az efféle. Mi még elöltöltős pisztolyt is csináltunk dögerős csőből: igaz, nem teljesen azonnal lehetett vele lőni, mert gyufa- és csillagszóróporral megtöltve és a lövedéket elé benyomva egy benzines vatta pálinkáskupakban a cső alatti égetésével sütöttük el. Volt persze jó erős markolata, amiben rögzítve volt masszívan a cső, úgyhogy kilőtte a golyót, több mint egy centi mélyre a tölgyfakapuba.

Mostanában minden szilveszterkor én is tartok rövidke tűzijátékot a gyerekeknek, mert olyankor összegyűlik minden unokatestvérke, és nagyon szeretik. Nem petárdával, mert annak semmi értelme: a legálisan kapható kistűzijátékok meg nem is durrannak akkorát, viszont szép a látvány. A szilveszter az ilyen, és kész. Az viszont teljességgel helyénvaló, hogy aki petárdázik - különösen, aki tömegben vagy másokra dobálva - az egy szarcsavargó, és ha elverik, hát nagyon jól teszik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.03. 12:29:54

Kedves Zerohu!
Nem etalon: intő példa. Attól, hogy én megúsztam, nem biztos, hogy másnak is sikerül. Normálisnak azt tartok, akit akarok, pontosabban meg azt, aki az általam efogadott normák szerint és és gondoolkodik. Blogot meg az, és arról ír, aki amiről akar.
Kedves Doubting Thomas!
Az a "faszkalap" aki idetéved, és ezek alapján akar komoly házi robbanószereket összeállítani, tényleg az. Kérdezd meg a 7.-8. osztályos fiúkat a házi robbanószerkészítési recepteket soroló honlapok tömegeinek címéről!
Kedves 0xFFFF !
Nem alaptalan, csak túl plasztikus a kritikai észrevételed. Anális játékokra való felhívásssal fáradj Tóta mesterhez!
Kedves Flimo13! Erről van nagyba' szó. Tanulságos az ilyen. Én a diszkóbalesetek megelőzésének fontosságáról győződtem meg hasonló közvetlenséggel. Egyszer majd leírom.
(folyt. köv.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.04. 01:22:24

0xFFFF !
"vissza kellene állítani a sorkatonai szolgálatot, akkor az összes visszamaradott pacák kidurrogtathatná magát egy életre és végre nem csak akkor lehetnének kemények, amikor bátran, a kemény ellenállással szembeszállva össze kell firkálni egy falat/autót,"
Igen. Bár hívhatják tőlem Nemzetőrségnek is, lehetne önkéntes, de bizonyos ösztöndíjak, munkakörök elnyeréséhez nélkülözhetetlen, már csak azért is, mert a reguláris hadseregek fölött a NATO rendelkezik. Én meg nem szeretném, ha a fiaimnak ázsiai vagy afrikai olajkutakért kellene meghalniuk.
Flimo13! (2008.01.02. 07:43:10)
nem biztos, hogy csak az idős emberek, barátunk szerint "nyálspolgárok" pukkasztásáról volt szó: lehet, hogy így szondázták meg, melyik házban nincsenek otthon, hova érdemes betörni.
Kedves Leskó László!
(Volt egy ilyen nevű katonacimborám is Abasáron...)
Köszöntelek a "nyálspolgárok" között! Ha kellően trendy lennél, te is élvezted volna. (A jelzőket nem írjuk nagy kezdőbetűvel.)
Kedves Alibi borz árny! A rakétázás egész évben folyik, főleg hétvégéken, a riasztótesztelő-kutyaűző durrogás mek karácsonytól. Volt olyan Debrecenben is pár éve, hogy a karácsonyi éjféli misén durrantott petárdát néhány művelt máskéntgondolkodó maximálisan toleráns értelmiségi, biztos a "nyálspolgárok" bosszantására. A másik részét meg jogodban áll úgy gondolni, de akkor egyrészt túl könnyen eltűnhet ez-az az udvarról, másrészt meg többen (nyálspolgárok) úgy vagyunk vele, hogy az asszonyt az ágyban, a kutyát meg az udvaron szerjük simogatni.
Kedves Genuine!
Na jó, csúsztattam egy kicsit, nem az APEH, hanem a Rendőrség és az NBH. Az APEH-nek, ÁNTSz-nek stb. csak úgy szólnak oda telefononon, hogy egy kis soron kívüli célellenőrzést érdemes lenne megejteni...
"Amíg itt megél egy Monika show, addig lesznek lerobbantott karok, és ablakpárkányra rakott petárdák."
Ühüm! meg szociálisan hiperérzékeny baloldali pártvezérek, hálózati marketingszekták (=MLM), pilótajátékok, lájtkólát csipsszel fogyasztók, Tescógazdaságos ipari hulladékot taxival hazavivők, kölcsönből üdülők, agyosajnált "ártatlan Józsikák".
A jogosítvány-szerzés pedig megnehezedhetett, az utóbbi 4-5 éve látok "roma" tanuló vezetőket is. Addig csak "kész" cigány autóvezetőket láttam. a hanggránátok és a rakéták közötti különbségről meg már írtak a hozzászólók.
Flimo 13-at meg nem akarom védeni, de shol sem olvastam olyat, hogy nem hugyozta le az erkélyről a babakocsiban alvó kistestvérét, vagy nem kente be a nagyapja protkóját vazelinnel, hogy kiessen a szájából, sem azt, hogy nem szúrta ki a nővére táskájában talált kotont, és így hamar nagybácsi lett. Stb. Egyszerűen csak a durrogásmánia nem fejlődött ki benne, mert megtapasztalta a hatását. 0xFFFFF meg nem biztos, hogy Vietnámot járta meg, lehet, hogy ő is csak előfelvételis volt, pl. mint én is, Kalocsán, a 37.Gépesített Forradalmi Lövészezrednél.
Kedves The real!
Mint már írtam is, aki annyira zokni agyilag, hogy innen tanulja meg megcsonkítani, megvakítani magát, az tényleg ritka hülye, mert sok tematikus oldal sokkal hatásosabban segít ebben.
Kedves Btanarur!
Valahogy úgy van ez a betegség is, mint a drogozás: sem a tiltás, sem a liberalizálás nem célravezető. Ha rajtam múlna, csak az vehetne bármilyen pirotechnikai eszközt, aki részt vesz és le is vizsgázik egy olyan tanfolyamon, ahol az eszközök működésén, az elsősegélynyújtási ismereteken és a hatályos jogszabályokon kívül az emberi szervezetre és az ökorendszerekre gyakorolt különböző távú hatásukat is meg kellene ismerni.
Mert arról sem nagyon esik szó, hogy a robbantgatással felszabaduló nitrózus gázok, foszforvegyületek, "érdekes" fémoxidok, az égő műanyagokból és egyéb szerves anyagokból felszabaduló dioxinok, egyéb PCB- és PAH-vegyületek milyen légzőszervi- és egyéb betegségeket, panaszokat, és bizony milyen rosszindulatú daganatos betegségeket okozhatnak. A kínai termékek tudtommal egyébként sem arról híresek, hogy eleget tesznek a kémiai biztonság követelményeinek, lazán festik ólommíniummal pirosra a rágókát is, akkor mit érdekli őket, mi szabadul fel a robbanó termékeikből...
Madnesss (2008.01.02. 14:46:29 )
Magyarországon évszázadokon keresztül semmi sem szabályozta a mák és a kender termesztését. Pár idióta ugyan mindig akadt, aki kábítószerként használta, de nem volt divat, nem jelentett problémát. A '70-es években sok hülyegyerek szipuzott, sőt kerültek be az országba LSD-kapszulás és kenderes cigik is, de senki nem szedte le zölden sem a mákot, sem a vadkendert, hogy hátha sikerül meghalnia tőle. A '80-as évek vége felé kezdett divatba jönni a máktea, a "lengyel kompót", a kendertermesztést meg hamarabb korlátozták, minthogy a hasis/marihónalja hazai előállítása és szívása divatba jött volna.
Máshogy megközelítve: Gyermekkoromban minden étkezésnél ott volt előttem a bor és a pálinka, és egész kis gyerekként is kaptam az ünnepi ebédek után egy-egy féldecinyi bort, mégsem lettem ezidáig alkoholista.
Cigi sohasem volt otthon, mindig tiltották, mégis, 13 éves koromtól 32 éves koromig dohányoztam.
És végül, de elsősorban: Kedves Molnárgörény barátom! Dícséreted jól esik, bevallom, és azért van ilyen sok hozzászólás, és azért olvasták el olyan sokan, mert vagy másfél napig - amíg Te tüzeskedtél - fent volt az Index címoldalán. Gondolom, a sztár- és bérbloggerek akkor még a hagyományos és/vagy újszerű tudatmódosító szerek hatása alatt álltak, vagy azt pihenték ki, viszont a több, mint négyezer olavasóképesre józanodott blogolvasó meg rákattintott az újdonságra.
Azért a Ti pisztolyotok is elég horrorisztikus lehetett. Ismerőseim csak mesélték, nem láttam, hogy ők meg a párját benzines kanóccal indították, de nem jó helyen próbálhatták ki, mert valaki szólt a rendőröknek, akik elkapták a csapatot, elvették a kis "ágyút" és a helyszínen pacifistára verték őket. Bürokratikus intézkedés nem történt, sőt ők sem mertek panaszkodni a szüleiknek, mert tudták, hogy akkor tőlük is megkapták volna a verés méltó párját.
De az egy más világ volt.

Sinclair 2008.01.04. 16:41:50

Tényleg jó kis cikk! De hiányoltam a végéről azért mégis a petárdázók (legalábbis akik a tömegbe dobálnak, mások alá...) erősebb elítélését...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 13:16:27

Kedves Kitalátor, látod, nálunk szesz dolgában ugyanez volt a helyzet: én is kaptam már gyerekként is egy-egy kis pohár sört vagy fröccsöt. Az írásaidban azt értékelem nagyra, hogy vissza tudsz emlékezni torzítás és önszépítés nélkül arra, milyen voltál - amúgy teljesen természetes - fiatalnak. Ami azt illeti, én se voltam különb (sőt) - így aztán, mivel nem vagyok ilyen bátor, inkább nem írom meg...
süti beállítások módosítása