Kitalátor

A családi legendák szerint egyik ősöm volt az, aki - ha nagy a szükség, közel a segítség alapon - Budán a hegyvidéken járva beguggolt egy fenyőfától takart sziklahasadékba, és aztán egy utcával lejjebb "megtalálta" a szeplősök éttermét, merthogy az a sziklahasadék az étterem ventilátorának légbeszívó nyílása volt. Ez az én jussom is, hihetetlen érzékkel találom meg a nagy rendszerek kis testi hibáit, és szeretném, ha azokat más is kiröhöghetné. Mottó: Ami nem vidám, az nevetséges! [Feljegyzet = blog (magyarul).]

Friss topikok

"Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a balfasz!"

2007.01.04. 23:57 Kitalátor (másként) gondolkodó

Sokat megélt ÁNTSZ-dolgozók elmondása szerint ilyen fejetlenség, (miniszterelnökünk habitusához oly közel álló) szkizoid helyzet még nem volt a magyar közegészségügyben. A rendszer(?)váltás során a KÖJÁL-ok átalakítása ÁNTSZ-ekké megalapozottan, kulturáltan ment végbe. Az is igaz, hogy az átalakulást nem egy KGB-rezidens moszkovita aparatcsik, hanem Kertai prof. vezényelte le, a különbség csupán emberi adottságaikban és szakértelmükben mutatkozik meg az eredményeiken kívül.

Az ÁNTSZ-ek megyei és városi intézetei január 1-től megszűntek, a jogszabály rendelkezik ugyan a regionális és kistérségi intézetek felállításáról és a regionális intézetek vezetőiről, de a kistérségi intézeteknek nincs vezetője, nincs bélyegzője, de van fejléce, nem történt központi intézkedés a folyamatban lévő ügyek sorsáról. Hiába tudná esetleg egy "kistérségi tisztiorvos" (nincs ilyen törvényes titulus), hogy a már megjelent jogszabály-módosítások alapján mit kellene tennie, ugyanis az ÁNTSZ  annyira hierarchikus szervezet, hogy ahhoz képest az Atosz-hegyi ortodox szerzetesek "köztársasága" egy liberális vircsaft, tehát utasítás nélkül nem tehetnek semmit.

Nincs szabályozva a megszűnt szakhatósági tevékenységek körébe tartozó ügyek sorsa.
A munkavédelem úgy vette át a munkaegészségügyet, hogy sehogy, az érdemi vizsgálatok pl. a foglalkozási megbetegedések kivizsgálása azokra a munkáltatóktól anyagilag függő foglalkozás-egészségügyi orvosokra lett bízva, akiket az esetek többségében felelősség terhel azok kialakulásáért, mert vagy az alkalmassági vizsgálatokat nem végezték el becsülettel, vagy a kockázatbecslésben nem vettek tevékenyen részt, csak aláírták, esetenként meg azt sem tudják, miért veszik fel a pénzt.
A munkahelyi rákkeltőket továbbra sem vizsgálja a munkavédelem, de a kockázatcsökkentés eszközeivel már nem rendelkezik a maradék-ÁNTSZ. Az igazán hatékony megelőző intézkedéseket a létesítés során lehet megtenni (szakhatósági előírások...), és nem akkor, amikor 15-20 év múlva megugrik a rák-halálozás azoknál, akik az adott munkahelyen dolgoztak korábban.

A kémiai biztonságról szóló 2000. évi XXV. törvényt ugyan átdolgozták, de a legfontosabb végrehajtási utasításait (25/2000, 44/2000 EüM-rendeletek) nem, azokban továbbra is megyei és városi intézetek szerepelnek. Jelenleg veszélyes anyaggal/készítménnyel nem kezdhető meg új tevékenység, mert bejelentés hiányában ilyen nem kezdhető meg, a bejelentést meg nem lehet visszaigazolni, mert arra a kistérségi intézet nem jogosult. Megjegyzem, hogy a munkahelyek takarításához-fertőtlenítéséhez használatos készítmények is javarészt veszélyesnek minősülnek.

Külön érdekes a kettévágott nagy intézetek sorsa, pl. Debrecen, ahol visszaállították a régi járási KJSZ-t, átkeresztelve, de csak azt nem lehetett ma még tudni, hogy ki vezeti és kik dolgoznak ott. Vég nélkül lehetne sorolni azokat a jogszabályi hiányosságokat, amelyeket egyébként egy ügyes gépírónő át tudott volna vezetni, bár gondolom a kinyögött módosításokért nem 1-2 ember bérét fizették ki az üvegzsebekből az ő kutyájuk kölykeinek.

Tömegével születnek kényszerből a visszadátumozott okiratok, általános, hogy korábbi a kimenő levél dátuma, mint az iktatásé.

Vannak aztán még olyan apróságok, hogy boncolás nélküli hamvasztás engedélyezése, külföldi halottszállítás, fertőző betegek határozati kitiltása, stb., stb.,  amelyekkel nem lehet megvárni azt, hogy 1-2 hónap múlva kiigazítják a skizofrén gyurcsányi jogszabályokat.

A profi dolgozók szétzavarását most hagyjuk, most a kivénhedt 53-54 évesek kerültek sorra, mert ők legalább éhen nem halnak, hála az elszegényítő prémiumévek-programnak. Legfeljebb nem tudják majd kifizetni az állami kezesség vállalással felvett lakás-hiteleiket...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitalator.blog.hu/api/trackback/id/tr7726078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kareláb 2007.01.16. 12:01:51

Már megint ezek a rémhírek...
A Ratkó-lányok egyenlőre maradhatnak, helyette "magasabb szempontok" alapján úgy szervezték a kirugásokat, hogy a hierarchiában lefelé esőknek meglegyen a helye. OTH-ból régióba, megyéből kistérségbe. Másik szempont, hogy ne legyen közeg. felügyelő, azokat ezek szerint majd később. A harmadik szempont úgy tűnik az, hogy kinek van az értékrendjében magasan az igazságosság. Ki az, aki meg mert szólalni akkor is, ha mást büntettek igazságtalanul. Így eshetett meg, hogy nem azt a gyermektelen gépírónőt rúgták ki, aki naphosszat sárlott a nős, gyermekes portás fiú mellett, hanem azt, aki más megbízásokat is elvállalt és el is végzett becsülettel. Így járt. Ezt választotuk.
süti beállítások módosítása